חתימת מסמכים דיגיטלית
חתימה דיגיטלית על מסמכים היא למעשה כמו “טביעת אצבע” אלקטרוניות. החתימה מופיעה בצורה של הודעה מקודדת ומקשרת בבטחה בין החותם למסמך. חתימות דיגיטליות משתמשות בתבנית מקובלת של הצפנה, הנקראת תשתית מפתח ציבורית (PKI), כדי לספק את הרמות הגבוהות ביותר של אבטחה אוניברסלית.
כיצד חתימה דיגיטלית על מסמך עובדת?
חתימה דיגיטלית למסמכים, כמו חתימות בכתב יד, ייחודיות לכל חותם. התוכנות השונות לחתימה דיגיטלית, פועלות לפי פרוטוקול ספציפי, הנקרא PKI .
PKI מחייב את הספק להשתמש באלגוריתם מתמטי כדי ליצור שני מספרים ארוכים, הנקראים מפתחות. מפתח אחד הוא ציבורי, ומפתח אחד הינו פרטי.
כאשר אדם חותם על מסמך, חתימה דיגיטלית, החתימה נוצרת באמצעות המפתח הפרטי של החותם, שתמיד נשמר בצורה מאובטחת על ידי החותם. האלגוריתם המתמטי פועל כצופן, יוצר נתונים התואמים למסמך החתום, הנקרא hash, ומצפין נתונים אלה. הנתונים מוצפנים וכתוצאה מכך הם החתימה הדיגיטלית. החתימה מסומנת גם בזמן חתימת המסמך. אם המסמך משתנה לאחר החתימה, החתימה הדיגיטלית אינה תקפה. כדי להגן על שלמות החתימה, PKI מחייבת את יצירת המפתחות ושמירתם בצורה מאובטחת, ולעתים קרובות נדרשת שירותיה של רשות אישורים אמינה.
מה היתרונות של חתימת מסמכים דיגיטלית?
חתימת מסמכים דיגיטלית מחליפה למעשה את החתימה הידנית על גבי כל המסמכים (קבלות, חשבוניות מס, מכרזים, חוזים או כל מסמך מקורי אחר). לחתימה דיגיטלית יש מספר יתרונות:
– חסכון כספי רב –חתימה דיגיטלית על מסמכים מאפשרת חתימה ללא צורך בשליחתם בדואר (חסכון בנייר, הדפסה ומשלוח בדואר). חסכון עצום בכוח אדם, הקטנת כל הבירוקרטיה של התהליכים בחתימות ידניות.
– אימות ואבטחה – ניתן לאמת את תקפות המסמך ולבדוק את האותנטיות שלו בקלות רבה.
– סריקת מסמכים – אפשר לסרוק מסמכים ישנים, לחתום אותם בצורה דיגיטלית וליצור ארכיון עם מסמכים שתקפים בבית משפט.
– ריבוי חתימות – מספר אנשים יכולים לחתום על המסמך בזמן קצר ובכך לאשר עסקאות מרובות משתתפים.
– תאריך – ניתן לבדוק מתי נחתם המסמך (תאריך ושעה). התאריך של החתימה תקף באופן משפטי.
– ממשק – התממשקות מהירה ומלאה לכל תוכנות המידע הארגוני CRM / ERP הקיימות בעולם.
באמצעות פורטל הספקים, אנו מאפשרים לספקים השולחים באמצעותו חשבוניות ללקוחותיהם, לחתום עליהן דיגיטלית באופן מאובטח וללא כל חשש של זליגת אינפורמציה. ניתן לבצע זאת במהירות ובקלות, תוך קבלת פידבק מיידי מהפורטל על תקינות המידע המוזן בחשבונית מול ההזמנה וקליטת הסחורה בפועל, וכן פידבק על קיומה ותקינותה של החתימה הדיגיטלית.
Storenext היא שותפה לדרך של חברת DocuSign האמריקאית, המאפשרת לארגונים לנהל מסמכים עסקיים ולחתום עליהם בצורה דיגיטלית, עם למעלה מ- 475,000 לקוחות ומאות מיליונים של משתמשים בכל רחבי העולם. פתרון החתימה הדיגיטלית של DocuSign מוטמע במערכות StoreNext ומאפשר ללקוחות החברה לחתום על חשבוניות לפי חוק חתימה אלקטרונית, תשס”א-2001.
StoreNext הינה החברה המובילה והוותיקה בישראל (מעל לשני עשורים) בתחום של אוטומציית תהליכים B2B. בכל יום עוברות מיליוני טרנסאקציות במערכות החברה, המתבטאות בהיקפי סחר של עשרות מיליארדי שקלים בשנה. StoreNext מאפשרת לקהל לקוחותיה לנהל קשרי מסחר יציבים ומלאים עם הקהילות העסקיות שלהם, על ידי שימוש בתשתיות טכנולוגיות בחזית הטכנולוגית, שמשיגות מערכת יציבה, מהירה עם אמינות מידע מקסימלית.
אם אתם ברצונכם לשמוע עוד על חשבונית אונליין, מחירון של שירותים שונים וכן מידע מקצועי נוסף מהמומחים שלנו, נשמח אם תתקשרו אלינו לטלפון: 03-9251708 או צרו קשר כאן.