תוכנת חתימה דיגיטלית
חתימה דיגיטלית היא המקבילה במובנים רבים לחתימה פיזית, כמו החתימה הידנית בכלי כתיבה או באמצעים שונים אחרים (חותמת, חותם שעווה). כמו החתימה האנלוגית גם החתימה הדיגיטלית הינה חתימה ייחודית, לאדם החותם ועל גבי מסמך ספציפי.
כאשר אדם חותם בכתב ידו על גבי חוזה כלשהו, חתימתו משמשת לזיהויו ולהתחייבותו לגבי התוכן של המסמך, ההיגיון מאחורי החתימה הוא הקושי הטכני של זיוף החתימה. כנגד זה, בחתימה הדיגיטלית, זה לא מספיק שהחתימה הינה ייחודית לחותם המסמך, מאחר שקל מאוד להעתיק ולהדביק מידע דיגיטלי. ואין שום דרך להבחנה בין החתימה המקורית לבין העותקים הדיגיטליים שלה. החתימה הדיגיטלית מוכרחת, להיות שונה וייחודית, באופן כזה שאי אפשר יהיה להעתיק אותה ממסמך אחד למשנהו.
תוכנת החתימה הדיגיטלית הינה שיטה קריפטוגרפית, שמטרתה היא לאמת את הזהות של השולח של קבצים שנשלחו ממחשב אחד למחשב אחר. כאשר חתימה דיגיטלית תקפה, אפשר לדעת שהקובץ שנשלח הגיע בשלמות, ללא כל שינויים. וידוא של תקינותו של הקובץ מוכיחה שהקובץ לא עבר שינויים כלשהם בזמן או לפני השליחה, לא בגלל תקלה שקרתה עקב בעיות בתקשורת או באמצעי האחסון ולא בגלל שינויים הנוצרו בזדון של גורם צד שלישי. באופן זה, השולח אינו יכול לומר שהקובץ לא נשלח או שאינו מקורי.
חתימה דיגיטלית בפורטל הספקים?
פרוטל הספקים של Stoernext עושה שימוש בתוכנת חתימה דיגיטלית המאפשרת את שליחתן של חשבוניות החתומות בחתימה דיגיטלית, בצורה מהירה, קלה ומאובטחת. התוכנה מותאמת לעסקים קטנים וגדולים ומאפשרת הפקת מסמכים דיגיטליים במערכות המידע השונות במקום המסמכים הפיזיים שנשלחו עד כה באמצעות הדואר או שירותי שליחים. עפ”י הוראת החוק הישראלי שליחתם של מסמכים שונים (קבלות, חשבוניות מס, חוזים וכל מסמך משפטי אחר) חייבת להתבצע במערכת עם חתימה דיגיטלית מאובטחת.
מה היתרונות של עבודה בפורטל הספקים עם תוכנת חתימה דיגיטלית?
שליחת חשבוניות ללקוחות המתבצעת באמצעות פורטל ספקים עם תוכנת חתימה דיגיטלית, מחליפה למעשה את החתימה הידנית. למעבר לחתימה דיגיטלית מספר יתרונות:
– אימות ואבטחה – ניתן לאמת את המסמך ולבדוק את האותנטיות שלו.
– סריקה – חתימה דיגיטלית על מסמכים סרוקים, כולל חשבוניות שהופקו במקור על גבי נייר, מאפשר לאחסנן בארכיון אלקטרוני וכן הופך את המסמכים לתקפים בבית משפט.
– חסכון כספי – תוכנת חתימה דיגיטלית מאפשרת חתימה על מסמכים ללא צורך לשלוח אותם בדואר (חסכון בנייר, הדפסה ומשלוח בדואר). חסכון עצום בכוח אדם, הקטנת כל הבירוקרטיה של התהליכים בחתימות ידניות
– ריבוי חתימות – מספר אנשים יכולים לחתום על המסמך בזמן קצר ובכך לאשר עסקאות מרובות משתתפים.
– תאריך – ניתן לבדוק מתי נחתם המסמך (תאריך ושעה). התאריך של החתימה תקף באופן משפטי.
– ממשק ומעקב – לפורטל הספקים של StoreNext יכולת התממשקות מהירה ומלאה לכל תוכנות המידע הארגוני ERP – דבר המאפשר לחשבוניות להיקלט אצל הלקוחות אוטומטית וללא מגע יד אדם, ביצוע בקרות ממוחשבות על המידע בחשבונית והחזרת פידבק אוטומטי לפורטל הספקים. כך שולח החשבונית יודע בכל רגע נתון מה סטטוס הטיפול בה (נקלטה / אושרה / שולמה) ומקבל החשבונית חוסך תשומות יקרות של טיפול ידני ויכול לשלם את התמורה בקלות ובזמן.
StoreNext הינה החברה המובילה והוותיקה בישראל (מעל לשני עשורים) בתחום של אוטומציית תהליכים B2B. בכל יום עוברות מיליוני טרנסאקציות במערכות החברה, המתבטאות בהיקפי סחר של עשרות מיליארדי שקלים בשנה. StoreNext מאפשרת לקהל לקוחותיה לנהל קשרי מסחר יציבים ומלאים עם הקהילות העסקיות שלהם, על ידי שימוש בתשתיות טכנולוגיות בחזית הטכנולוגית, שמשיגות מערכת יציבה, מהירה עם אמינות מידע מקסימלית.
אם אתם ברצונכם לשמוע עוד על תוכנת חתימה דיגיטלית ומידע מקצועי נוסף מהמומחים שלנו על פורטל הספקים, נשמח אם תתקשרו אלינו לטלפון: 03-9251708 או צרו קשר כאן.