Edi Standard – לממשק B2B חכם, יעיל וחסכוני
עולם העסקים כיום חי ונושם דיגיטל. עסקים גדולים כקטנים מסיטים יותר ויותר פעילות לאונליין והאפשרויות לשיתופי פעולה, למכירה ולמסחר בשווקים שונים בכל רחבי העולם – רחבות היום יותר מאשר אי פעם.
לצד היתרונות העצומים הגלומים בחיבורים בין עסקים מכל העולם ומתעשיות שונות, צצו גם פערים ובעיות שדרשו פתרון, לדוגמא:
– ההבדלים בחוקים וברגולציה בין מדינות שונות, הדורשים סטים שונים של מסמכים בעבודה מול לקוחות, נותני שירות או ספקי סחורה ממדינות שונות – יצרו כמויות עצומות של ניירת שדורשת טיפול שוטף ובעקבות כך, יותר עובדים ויותר זמן עבודה.
– הבדלי שפה והבדלים בנוסח ובמינוח בו נעשה שימוש במסמכים.
– הפרשי שעות בין אזורי זמן שונים בעולם המאריכים את משך הזמן הדרוש להשלמת עסקה ככל שיש יותר שימוש בתקשורת אנושית (כגון טלפון, אימייל, שיחות וידאו) ופחות שימוש בתקשורת אוטומטית שעובדת 24/7.
– הסרבול הכרוך בניהול שוטף של מסמכי תשלום, או תמחור וגבייה במגוון רחב של מטבעות ושערי מטבע.
– הבדלים בין פרוטוקולי התקשורת והרשתות בהם נעשה שימוש בכל מדינה.
– יותר קושי באיסוף המידע הדרוש לסקר שוק מקיף ומהימן שעל בסיסו מתקבלות החלטות אסטרטגיות של העסק.
הפתרון המתבקש היה מיסוד תקן אחיד, בין לאומי, שיהיה דיגיטלי, יחבר בין עסקים מכל התעשיות והמדינות באמצעות שפה אחת ויביא לייעול תהליכים וחיסכון בעלויות.
EDI – הפתרון המושלם
EDI (ראשי תיבות של Electronic Data Interchange) הוא יישום המציע פתרון לכל אלה, על ידי יצירת סטנדרטיזציה, או במילים אחרות – תקן אחיד – לקשת רחבה מאד של מסמכים עסקיים הנדרשים בתקשורת בין עסקים נפרדים מעולמות תוכן שונים ואף ממדינות שונות. היישום מאפשר העברת מסמכים בין מחשבים של ארגונים נפרדים ומייתר את הצורך בהעברת מסמכים באימייל, בפקס או בדואר רגיל.
כיום, ל- EDI מגוון עצום של פרוטוקולים, באמצעותם ניתן להעביר מסרים דיגיטליים בין ארגונים דרך רשתות תקשורת שונות, ובשלל מבני נתונים ואשר מספקים מענה לכל צורה של מסמך עסקי: הזמנות, תעודות משלוח, שטרי מטען, קבלות, חשבוניות, דו”חות למיניהם ועוד.
בחברת “StoreNext” הפכו את העבודה עם EDI לקלה ונוחה באמצעות השקת שירות חדשני: EZI – Making EDI Easy. השירות מאפשר התחברות פשוטה ל- EDI באמצעות חיבור אחד, שירותים מבוססי ענן המספקים אבטחת מידע ברמה גבוהה ומהירות, תמיכה בכל פרוטוקולי התקשורת הנפוצים כיום ושירות המגובה בתמיכה 24/7.
סוגים של פרוטוקולי EDI
תקנים שונים של EDI מותאמים לתעשיות שונות ולאזורים גיאוגרפיים שונים. מלבדם, יש גם תקנים בין לאומיים המאפשרים חיבור בין עסקים ממדינות ויבשות שונות. כל התקנים כאחד, משמשים להעברת מסמכים דיגיטלית ונטולת ניירת.
כדי להמחיש את התרומה העצומה שיישום זה מביא לעסק, להלן הסבר קצר על כמה תקני EDI נפוצים:
– שני תקנים בין לאומיים
התקן הרווח באירופה – EDIFACT (ראשי תיבות של Electronic Data Interchange for Administration Commerce and Transport), אשר פותח על ידי האו”ם.
והתקן הרווח באמריקה – ansi, שנוסד על ידי מכון התקנים הלאומי האמריקאי (ה-American National Standards Institute).
תקנים אלה מאפשרים ממשק בין EDI לבין מערכות רבות אחרות, באופן הניתן לפענוח – הן על ידי בני אדם והן על ידי מחשבים במדינות שונות. כל אחד מהם נפוץ יותר במדינות ובתעשיות אחרות, אך שניהם מאפשרים גישור על פערי התעשייה והמיקום.
– Edi 810 – התקן של EDI למסמך חשבונית דיגיטלית. זהו אחד הפורמטים הבסיסיים ביותר במערכת.
– Edi 943 – מסמך בו יצרן מיידע מחסן היושב באתר מרוחק, על כך שהמשלוח יצא לדרכו, או, נותן הרשאה למחסן לקבל החזרה מלקוח.
– Edi 850 – מסמך פרטי הזמנה / הזמנת רכש. מסמך נפוץ מאד בשימוש במערכת.
– Edi 856 – הודעת משלוח המונפקת בדרך כלל ממוכר (קמעונאי או אחר) למקבל הסחורה.
– Edi 832 – מסמך קטלוג. משמש לרוב להעברת פרטי מידע על מוצרים כמו מפרט של מוצר או מחיר שלו.
EZI StoreNext – לעבור ל-EDI בקלות
אנחנו ב-StoreNext מספקים פתרונות מתקדמים, מקיפים וכוללניים לממשקי B2B בין עסקים כבר למעלה משני עשורים.
בין לקוחותינו תמצאו את החברות הגדולות והמשפיעות במשק הישראלי מכל תחומי התעשייה, המסחר, הקמעונאות, הטכנולוגיה והביוטק.
אנו מזמינים גם אתכם להצטרף לעולם הדיגיטלי, לחסוך משמעותית בעלויות ובזמן המוקדשים לעבודת ניירת, להקלדות ולהעברת נתונים ולייעל אינטראקציות עם ספקים, לקוחות, או כל גורם אחר שיש לכם ממשק עבודה עמו – בארץ או בחו”ל.
אתם – מתמקדים באתגרים העסקיים שלכם, ומשאירים את אתגרי ה-EDI לנו.
אנחנו – בתהליך ממוקד, ענייני ומהיר נוביל את פרויקט ה-EDI שלכם מקצה לקצה, החל בבניית הממשק למערכת ה-ERP, מיפוי המסרים, הגדרת הבקרות ועד לחיבור מול השותף העסקי ותמיכה בשגרת העבודה השוטפת.
לפרטים נוספים דברו אתנו:
בטלפון: 050-6571529 | באימייל: Awadm@storenext.co.il
ובאמצעות פנייה דרך דף “צור קשר” כאן באתר