Edi Consulting – איך לבחור יועץ EDI?
תקשורת בין עסקים שונים מכל הסוגים ולמגוון מטרות, היא אחד המרכיבים זוללי הזמן והמשאבים העיקריים, בכל עסק – יהיה אשר יהיה.
לדוגמא, התקשורת השוטפת בין יצרן לבין מפיצים, חברות שילוח, מחסנים, סיטונאים, או קמעונאים מייצרת תעבורה עצומה של מסרים ומסמכים בין העסק לבין כל שותפיו העסקיים.
מרכיב זה הפך בולט אף יותר בעשורים האחרונים, בהם התפתחות האינטרנט הביאה לפריצת גבולות גיאוגרפיים ואפשרה חדירה לשווקים חדשים וזרים – דבר שמצריך מהעסק התאמות נוספות, המתחשבות בשפות ובמטבעות שונים, בפערי זמן בין המדינות השונות, בחוקי מס שונים ועוד.
מסיבות אלו, התחום של מציאת פתרונות לתהליכי B2B התפתח לכדי נישה העומדת בפני עצמה והעוסקת בפיתוח טכנולוגיות, מערכות תקשורת ייעודיות ותוכנה, כמו גם בבניית אסטרטגיות עסקיות ובהתמחות בייעוץ ארגוני ועסקי למטרת ייעול תהליכים ושילוב חכם ונכון של אותן טכנולוגיות בעסק.
העברת מסרים אלקטרונית באמצעות EDI
EDI הוא אחת הדוגמאות לפתרונות שקמו על מנת לענות על הצרכים הללו.
זהו למעשה יישום שמצליח לפשט את תהליכי העבודה הכרוכים בתקשורת B2B על ידי הפיכתם לדיגיטליים.
גדולתו של היישום בהשוואה לפתרונות אחרים היא בין השאר, ביכולתו לחבור בממשק למערכות הפנים ארגוניות איתן העסק רגיל לעבוד, כך שנחסך ממנו הזעזוע שבהחלפת כל תשתיות התוכנה והתקשורת שלו.
כך למשל, EDI יודע לשמש כמתווך לנתונים ממערכות ERP על-ידי תרגומם בזמן קליטת המידע ובזמן הוצאתו החוצה (אל עסק אחר, או אל תוך מערכת ה-ERP הפנים ארגונית). התהליך הוא שקוף עבור העסק ומתרחש באופן אוטומטי.
יתרון גדול נוסף שלו, הוא יצירת פורמט סטנדרטי בו הנתונים מאורגנים, אשר מייצר אחידות בין התוצרים הסופיים כגון חשבוניות, תעודות משלוח, קטלוגים, ומגוון רב נוסף של מסמכים – בכל העסקים העושים בו שימוש.
המשמעות היא, כינון שפה משותפת והבנה בין עסקים מכל קצוות העולם ומכל סוגי התעשיות.
חשיבותה של בחירת יועץ EDI טוב
יועץ EDI טוב יודע כיצד להביא ערך ממשי לעסק, המתבטא בסופו של יום, בשורה תחתונה של הגדלת רווחים.
הוא עושה זאת בכמה מישורים:
– התאמה מדויקת של היישום לצרכיו הייחודיים של הלקוח.
יש הבדל גדול בין הפעילות העסקית של חברת ביוטק, של תעשיין רכב, או של חברה המנהלת מערך מחסנים והפצה. בכל אחד מאלו תהליכי עבודה שונים, מסמכים שונים ומערכות פנים ארגוניות אחרות.
– התייעלות וחיסכון.
EDI מאפשר צמצום משמעותי של ניירת על כל הכרוך בה ומפחית את הזמן הדרוש לתקשורת בטלפון, באימייל, בפקס, או לשימוש בשירותי דואר רגיל. יועץ טוב יידע כיצד למקסם את היתרון הזה ולמצות אותו במסגרת כמה שיותר מתחומי הפעילות של העסק.
– שמירה על זרימת עבודה שוטפת וחלקה ומזעור תקלות.
יועץ EDI יכול לספק שירותים מסוימים ומצומצמים בלבד, או להציע מעטפת שירותים שלמה.
מומלץ לבחור ביועץ שמספק גם שירותי תמיכה זמינים ואשר מנהל בקרה שוטפת אחר כל תהליך העבודה כדי לזהות תקלות בזמן אמת, לפתור אותן ולמנוע את הסלמתן.
– ניצול האוטומציה של תהליכי העבודה לטובת יצירת גישה נוחה לנתונים ולמידע.
יתרון הנלווה למעבר מעבודה ידנית לאוטומטית, הוא שליפה קלה ומהירה של נתונים. דבר זה מאפשר ניתוח וחקר קלים יותר של מידע פנים ארגוני וקבלה מהירה של החלטות עסקיות מבוססות נתונים.
יועץ מוצלח, יודע לנצל זאת ולספק שירותי סקר שוק וניתוח נתונים.
חברת “StoreNext“, המתמחה באוטומציה של תהליכי B2B כבר למעלה משני עשורים, הפכה לשם דבר בתחום בקרב אלפי עסקים מעולמות תוכן שונים ומגוונים.
אצלנו תוכלו ליהנות מחבילת השירותים השלמה עם –
StoreNext EZI – MAKING EDI EASY:
– הטמעת EDI במהירות ובחיבור פשוט אחד
– תמיכה בכל פרוטוקולי התקשורת הנפוצים
– ממשק עם כל מערכות ERP הנפוצות (Oracle, Priority, SAP ועוד)
– גישה לרשתות EDI VAN בכל העולם
– שירותים מבוססי ענן לשיפור המהירות ולאבטחת מידע ממעלה ראשונה
– ליווי אישי ע”י מנהל הפרויקט לכל אורך התהליך ובזמן העבודה השוטפת
– תמיכה טכנית 24/7
אם כבר הגעתם למסקנה שהעסק שלכם מוכן לזנק לשלב הבא, בואו נדבר על זה!
צרו עמנו קשר:
בטלפון: 050-6571529 | באימייל: Awadm@storenext.co.il
באמצעות פנייה דרך דף “צור קשר” כאן באתר