B2Blog
B2B Automation Publications
Edi Giudelines


21 ביוני 2023

Edi Guidelines – מערכת כללים משותפת

 

EDI הינו ראשי התיבות של Electronic Data Interchange, ופירושו בעברית הוא חילוף נתונים אלקטרוני. כלומר, העברה של מידע תוך שימוש באמצעים אלקטרוניים, בניגוד לשימוש בניירת, וכיום זהו חלק בלתי נפרד ואף מרכזי בטרנספורמציה הדיגיטלית של העולם העסקי והארגוני. מערכות, פיתוחים ותקנים של EDI קיימים כבר למעלה מחמישה עשורים, וכמו כל טכנולוגיה גם הם משתנים ומתפתחים לאורך השנים.

 

למידע נוסף לחצו כאן

 

הטכנולוגיה עוזרת לארגונים ולשותפי סחר להתייעל, לשפר תוצאות, וליהנות מקשת רחבה של יתרונות, בהם האצה של לוחות זמנים לוגיסטיים ומניעת שגיאות ידניות, דרך אוטומציה של תקשורת עסקית. כמו כן, התהליכים האוטומטיים שיכולים להתקיים גם בין עסקים במדינות שונות, חוסכים זמן עבודה נכבד, טרחה וכוח אדם, התעסקות ועלויות הנובעות מטיפול בניירת. ויותר מכך, האינטראקציה העסקית נעשית הרבה יותר מהירה, גמישה ודינאמית.

 

אין פלא איפה, שכיום נעזרים בטכנולוגיית EDI עסקים, חברות וארגונים רבים שעוסקים בייצור, רכש, מכירה ושליחה של סחורות, או אספקת שירותים, ביניהם חברות ביטוח, חברות לוגיסטיקה, יצרנים, קמעונאים, חברות תעופה, ספקי שירותי בריאות, ועוד. אכן, הטרנספורמציה הדיגיטלית היא בימינו מרכיב עיקרי של תהליכי זרימת המידע, של שרשרת האספקה ושל תהליכים עסקיים בכלל.

 

קווים מנחים ל- EDI

 

המונח Edi Guidelines (הנחיות EDI) מתייחס אל מערכת של תקנים ופרוטוקולים, המסדירים את ההחלפה האלקטרונית של מסמכים עסקיים בין חברות. הנחיות אלו מבטיחות שעסקאות EDI מבוצעות בצורה חלקה ויעילה, כאשר כל הצדדים דבקים באותה מערכת כללים. למעשה, ההנחיות הספציפיות עבור EDI ישתנו בהתאם לענף ולסוגי העסקאות המתבצעות. עם זאת, קיימים כמה מרכיבים נפוצים של הנחיות EDI, הכוללים:

  • פורמט הודעה – הודעות EDI חייבות להיות בנויות לפי תקנים ספציפיים, כגון EDIFACT או ANSI X12.
  • תוכן נתונים – הנתונים הכלולים בהודעות EDI חייבים להיות מובנים ומאורגנים באופן עקבי כדי להבטיח שניתן יהיה לעבד אותם בקלות על ידי המערכת המקבלת.
  • פרוטוקול תקשורת – יש להעביר הודעות EDI באמצעות פרוטוקול תקשורת ספציפי, כגון AS2 או FTP.
  • אבטחה ואימות – עסקאות EDI חייבות להיות מאובטחות ומאומתות כדי להגן על מידע רגיש ולהבטיח את שלמות הנתונים המוחלפים.
  • טיפול בשגיאות – הנחיות EDI צריכות לכלול נהלים לטיפול בשגיאות ולפתרון אי התאמות במקרה שמשהו משתבש במהלך העסקה.

באופן כללי, הקפדה על הנחיות EDI עוזרת להבטיח שעסקאות אלקטרוניות יושלמו בצורה מדויקת ויעילה, מה שמוביל לשיפור תהליכים עסקיים והגברת הפרודוקטיביות.

Edi Guidelines

סטנדרטים ותקנים שונים של EDI

 

לאורך השנים יצאו תקנים וסטנדרטים שונים לתקשורת ולמסמכי EDI, המיועדים להסדיר את ההתנהלות בתעשיות שונות ברחבי העולם. מדובר בפורמטים שנועדו לספק מענה להבדלים ופערים בין עסקים מבחינת השפה המסוימת, הנהלים, הצרכים, הכללים והחוקים. כלומר, לצד Edi Guidelines הכלליים, יש צורך ביצירת תקן או סטנדרט אחיד, המתווך בין אותם גורמי שמתקשרים זה עם זה על אותה הרשת. הפורמטים השונים מגדירים צורה ותוכן קבועים עבור כל מטרה וצורך עסקי, כמו הזמנות רכש, תעודות משלוח, חשבוניות, טפסי תביעה, טפסי הצהרה, וכו’.

 

לדוגמא, תקן NSI ASC X12 יצא בשנת 1979 על ידי מכון התקנים הלאומי האמריקאי (ANSI). מטרתו היא לפתח סטנדרטים אחידים לחילופי עסקאות אלקטרוניות בין-תעשייתיות, כלומר חילופי נתונים אלקטרוניים. הוא תוכנן במקור כדי לתמוך בחברות במגזרי תעשייה שונים בצפון אמריקה, אך כיום יש מאות אלפי חברות ברחבי העולם המשתמשות בפורמט הזה בעסקאות מדי יום. דוגמא נוספת היא תקן VICS, שהינו תקן המסחר הבין-תעשייתי של תעשיית הקמעונאות הכללית של סחורות ברחבי צפון אמריקה. זוהי תת-קבוצה של התקן הלאומיANSI ASC X12  בה משתמשות אלפי חברות, חנויות כלבו וחנויות קמעונאיות מתמחות, והספקים שלהן.

 

מערכת EDI אמינה וספק מקצועי ומהימן

 

חברות וארגונים המבססים את התקשורת שלהם על EDI, נעזרים בשירותיו של ספק מקצועי, המתמחה בעיקר בהבטחה של חילופי הנתונים האלקטרוניים באון מהיר, חלק ומאובטח. הספק מאפשר ללקוחותיו ליהנות מיתרונות EDI שתוארו לעיל ונוספים, תוך שימוש במערכת חיבור ייעודית ל- EDI.

 

דוגמא מצוינת לכך היא StoreNext EZI, פלטפורמה המספקת את הדרך המהירה והבטוחה ביותר לחיבור ל- EDI. למעשה, בחיבור אחד למערכת ניתן לעבוד ברציפות מול כל שותף סחר, ספק או לקוח בארץ ובחו”ל, בכל הפורמטים, בכל התעשיות ובכל התחומים, כמובן בהתאם ל- Edi Guidelines. מכיוון שמדובר בחיבור אחד, השימוש ב- EDI נעשה נגיש ופשוט, עם תמיכה בכל פרוטוקולי התקשורת, סטנדרט אבטחת מידע גבוה במיוחד, וגמישות רבה בזכות שירותי הענן. מערכת זו מבוקרת ומנוטרת בכל עת להבטחת רציפות ותקינות העבודה, בנוסף לשירות אישי ותמיכה מסביב לשעון להבטחת המשכיות עסקית.

 

לפרטים נוספים בנושא, השאירו פרטים באתר או פנו אלינו בטלפון 050-6571529.

 

 

למידע נוסף לחצו כאן

מה הפתרון המתאים לעסק שלך?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם 050-6571529

    ® 2021 All rights reserved to StoreNext
    מדיניות פרטיות
    בניית אתרים QUATRO